Concordia was de Romeinse godin van de eendracht, meestal opgevat als de eendracht onder de leden van eenzelfde geslacht en van eenzelfde familie, of in staatkundige zin als de eendracht onder de burgers en onder de verschillende standen, wier twisten zo dikwijls de staat in het grootste gevaar hebben gebracht.

Gewoonlijk stelde men Concordia voor als een deftige, bejaarde vrouw met een hoorn des overvloeds in de linker- en een schaal, of een olijftak in de rechterhand, somtijds ook met in elkander geslagen handen.

~ Home ~

~ Menu ~

~ Route ~

~ Contact ~

~ Impressie ~

~ Activiteiten ~

~ Geschiedenis ~

~ Koppelingen ~

~ Persberichten ~

~ Cafetaria ~

~ Vacatures ~

<< Vorige          Volgende >>

De Dinkellandvisie, Weekkrant voor Dinkelland, week 44, 2008

Heemkundeavond in Denekamp over Emsland-concentratiekampen

De najaarsbijeenkomst van Heemkunde Denekamp, die op maandag 17 november a.s. plaatsvindt, staat dit keer in het teken van de Emsland-concentratiekampen. De Heemkunde avond vindt plaats in zaal Concordia aan de Lange Voor te Denekamp en begint om 20.00 uur. De toegang is vrij. Die avond zal Pieter Albers uit Emmen aan de hand van dia's de historie van deze Emslandkampen belichten.