Concordia was de Romeinse godin van de eendracht, meestal opgevat als de eendracht onder de leden van eenzelfde geslacht en van eenzelfde familie, of in staatkundige zin als de eendracht onder de burgers en onder de verschillende standen, wier twisten zo dikwijls de staat in het grootste gevaar hebben gebracht.

Gewoonlijk stelde men Concordia voor als een deftige, bejaarde vrouw met een hoorn des overvloeds in de linker- en een schaal, of een olijftak in de rechterhand, somtijds ook met in elkander geslagen handen.

~ Home ~

~ Menu ~

~ Route ~

~ Contact ~

~ Impressie ~

~ Activiteiten ~

~ Geschiedenis ~

~ Koppelingen ~

~ Persberichten ~

~ Cafetaria ~

~ Vacatures ~

<< Vorige          Volgende >>

De Dinkellandvisie, Weekkrant voor Dinkelland, week 11, 2009

KBO Denekamp vierde 50-jarig bestaan gezellig 'onder ons'.

Het KBO-bestuur Denekamp anno 2009. Staand v.l.n.r. de heren A. Saris en R. Cornelissen en mevrouw Blokhuis. Zittend v.l.n.r. de dames M. Kuiper, R. Bruggen, L. Borgman en M. Doevelaar.

Vorige week woensdag vierde de afdeling Denekamp van de Katholieke Bond voor Ouderen (KBO) haar 50-jarig bestaan in c.r. concordia. Geen daverend feest, 'gewoon' een eucharistieviering, een feestelijke middag inclusief zelfs de jaarvergadering. Geen overdreven gedoe dus, maar wel een paar feestelijke onderdelen en een smakelijk gemeenschappelijk slot. Het begon dus met een eucharistieviering in de St. Nicolaaskerk, waaraan het dames- en herenkoor uit Noord Deurningen haar medewerking verleende. In Concordia kwam vervolgens Ed van Roekel als voorzitter van de provinciale KBO-afdeling, vanuit Raalte de gelukwensen overbrengen, zong pastor/vicaris Ronald Cornelissen zijn hit 'Ge moet nie kniezen, ge moet nie zeuren ...' en was er een muziekgezelschap uit Gramsbergen, dat zorgde voor een uurtje muzikaal amusement.